Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Terapeuta integracji sensorycznej (SI)

Terapeuta integracji sensorycznej (SI)

Terapia SI to jedna z metod, która wykorzystywana jest w pracy z dziećmi, u których stwierdzono trudności ruchowe, nadpobudliwość psychoruchową, nadwrażliwość sensoryczną, problemy z koncentracją czy trudności w nauce. Terapia integracji sensorycznej jest zazwyczaj prowadzona w formie zabawy. Poprzez balansowanie, huśtanie się w hamakach, jazdę na deskorolce, układ nerwowy dziecka uczy się właściwego zarządzania bodźcami które docierają do organizmu i właściwej reakcji na nie.

Założeniem terapii SI jest poprawa funkcjonowania dziecka w życiu codziennym, a co za tym idzie jakości jego życia. Terapeuta dobiera aktywności podczas zajęć adekwatnie do zdiagnozowanego wcześniej problemu dziecka, jego możliwości, aktualnego stanu pobudzenia oraz kondycji fizycznej.

Jak rozpoznać zaburzenie SI?

Zaburzenia integracji sensorycznej nie wynikają z uszkodzeń narządów zmysłów, lecz są swoistymi problemami układu nerwowego z odbiorem, porządkowaniem i interpretacją bodźców zmysłowych. Dziecko z powyższymi trudnościami może w ogóle nie zauważać pewnych bodźców, reagować na nie z opóźnieniem albo wręcz przeciwnie, reakcja może być nadmierna. U każdego dziecka może to wyglądać inaczej.

Zaburzenia SI to zbiór pewnych nieprawidłowości w rozwoju zmysłowo – ruchowym Dlatego wyróżnia się objawy zaburzeń integracji sensorycznej, które występują w różnych konfiguracjach i nasileniu.

Pojedyncze objawy nie muszą być wskazaniem do diagnozy. Jednak już kilka z nich może być wyraźną wskazówką do wykonania pełnej diagnozy.